دوشنبه 10 آذر 1404

ایجاد شهرکهای صنعتی در کشور فقط بر اساس تقاضامحوری

برنامه‌های استراتژیک

راهبردهای کلان در قالب اهداف استراتژیک (۲۰ ساله):

با توجه به اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران حدود ۲ سال است که بر اساس ماموریت جدید تشکیل شده است،از لحاظ منحنی دوره عمر تقریبا در مرحله رشد و توسعه قرار دارد و از طرفی مطابق تجزیه و تحلیل های انجام شده، موقعیت سازمان در مرحله اتخاذ استراتژی های تهاجمی می باشد که بر این اساس راهبردهای کلان سازمان در قالب اهداف ۲۰ ساله به شرح زیر استخراج می گردند.

 

 

هدف اول: افزایش سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی  / (GDP)کشور با تاکید بر توسعه صنایع کوچک راهبردهای کلان (۲۰ ساله)

هدف اول:

۱-حمایت از بخش خصوصی و هدایت سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در صنایع کوچک

۲-کمک و حمایت ازایجاد تشکلهای صنعتی، موسسات و نهادهای پشتیبانی کننده از صنایع کوچک

۳-نوسازی مستمر صنایع کوچک از ابعاد مختلف

۴-ساماندهی صنایع کوچک مانند توسعه خوشه های صنعتی، پیمانکاری های فرعی و ...

۵-کمک به رشد صادرات صنایع کوچک در بازارهای منطقه ای و جهانی

۶-جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش صنایع کوچک ۷-کمک به توسعه کارآفرینی

 

هدف دوم: توسعه و تکمیل کلیه زیر ساخت های مورد نیاز استقرار صنایع در شهرک ها و نواحی صنعتی و بهبود فضای کسب و کار صنایع کوچک کشور راهبردهای کلان (۲۰ ساله)

هدف دوم:

۱-انجام هماهنگی های لازم با دستگاه های اجرایی تامین کننده زیربناها و خدمات مورد نیاز شهرک ها و نواحی صنعتی از قبیل وزارت نیرو، نفت، راه و ترابری، مسکن و شهرسازی، جهاد کشاورزی، وزارت فناوری اطلاعات و ...

۲-مشارکت با بخش خصوصی جهت تکمیل و ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی

۳-اصلاح نظام مدیریتی و مالکیتی شهرک ها و نواحی صنعتی ۴-جذب منابع مورد نیاز از طریق سیستم بانکی، بخش خصوصی و اعتبارات عمرانی، ملی و استانی با تاکید بر مناطق غیر برخوردار.

۵-بهبود فضای کسب کار با ظرفیت سازی نهادی و تصویب و اصلاح قوانین و مقررات

 

هدف سوم: استقرار سازمانی پویا، دانش مدار و چابک و همسو با تحولات جهانی راهبردهای کلان( ۲۰ ساله)

هدف سوم:

۱-آموزش منابع انسانی

۲-اصلاح و اجرای ساختار سازمانی انعطاف پذیر و پاسخگو

۳-بهره گیری از فناوری های پیشرفته رایانه ای و بانک های اطلاعاتی

۴-استقرار سیستم های جدید برنامه ریزی و ارزیابی

۵-شناسایی و بکارگیری نیروهای کارآمد و شایسته

۶-کمک به ارتقا افراد شایسته

۷-نظارت و ارزیابی مستمر بر فرآیند انجام امور

۸-معرفی توانمندی های سازمان در داخل و خارج کشور

 

 

 

  • 1397/03/21 - 10:20
  • - تعداد بازدید: 802
  • - تعداد بازدیدکننده: 802
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZYs
معاون وزير صنعت ، معدن و تجارت در نشست بررسی روند اجرای طرح شناسایی طرفیتهای تولید ملی در سمنان :

ایجاد شهرکهای صنعتی در کشور فقط بر اساس تقاضامحوری

به گزارش روابط عمومي شركت شهرك هاي صنعتي استان سمنان : دكتر نجفی در نشست بررسی روند اجرای طرح شناسایی طرفیتهای تولید ملی به صورت ویدئو کنفرانس در سمنان، گفت: تعیین راهبرد مهمترین نیاز شهرکهای صنعتی در کشور است و از این پس فقط بر اساس تقاضا شهرک در کشور ایجاد می شود.وی با بیان اینکه تامین زیرساخت با هزینه های دولت بدون راهبرد سودی برای صنعت کشور ندارد، خاطرنشان کرد : تامین زیرساختها و نوسازی صنایع نیز باید در شهرکهای صنعتی بر اساس برنامه راهبردی ایجاد شود.

n82939177-72381955.jpg

معاون وزير صنعت،معدن وتجارت اعلام كرد: ایجاد شهرکهای صنعتی در کشور فقط بر اساس تقاضامحوری انجام می شود.

به گزارش روابط عمومي شركت شهرك هاي صنعتي استان سمنان : دكتر نجفی در نشست بررسی روند اجرای طرح شناسایی طرفیتهای تولید ملی به صورت ویدئو کنفرانس در سمنان، گفت: تعیین راهبرد مهمترین نیاز شهرکهای صنعتی در کشور است و از این پس فقط بر اساس تقاضا شهرک در کشور ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه تامین زیرساخت با هزینه های دولت بدون راهبرد سودی برای صنعت کشور ندارد، خاطرنشان کرد : تامین زیرساختها و نوسازی صنایع نیز باید در شهرکهای صنعتی بر اساس برنامه راهبردی ایجاد شود.
نجفی با تاکید بر این که در مدیریت شهرکهای صنعتی در استان ها باید توجه شود که فقط ایجاد زیرساخت به تولید نمی انجامد، تصریح کرد: در تمام مراحل تامین زیرساخت، برنامه ریزی و ایحاد صنایع باید راهبرد تقاضامحوری ملاک باشد.
رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران تاکید کرد: در مسیر اجرای راهبرد تقاضامحوری، تمام اختیارات از این سازمان به استان ها تفویض شده است.
وی راهبرد صنعتی کشور را در سه بخش رسته های اشتغالزا، رسته های با ظرفیت افزایش تولید ناخالص و رسته هایی مبتنی بر علوم دانش بنیان تعریف کرد و افزود: تمام برنامه ریزی در این سه بخش باید بر اساس صادرات و تامین بازار داخلی باشد.
وی ادامه داد: پیش نیاز راهبردهای صنعت کشور طرح شناسایی ظرفیتهای تولید ملی است که این فرآیند در استان ها باید تا آخر تیر 97 تکمیل شود.
معاون وزير صنعت،معدن و تجارت بیان داشت: این طرح شناسایی ظرفیتهای ملی به عنوان نقشه راه در اجرای راهبردهای سه گانه صنعت کشور به کار می آید و بر اساس ظرفیتهای هر استان و منطقه، راهبرد ویژه تدوین می شود.
مديرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران بیان داشت: در تعیین راهبردها بر اساس شناسایی ظرفیتهای تولید ملی، از توان مراکز علمی، دانشگاه ها و نخبگان نیز استفاده می شود زیرا نحوه گسترش صنایع در گذشته مطلوب نبوده و باید توسعه بر اساس راهبرد کلان انجام می شده است.
صادق نجفی رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران به همراه رضا رحمانی قائم مقام وزیر و معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت عصر امروز به صورت ویدئوکنفرانس و ارتباط با تمام استان ها، روند اجرای طرح شناسایی ظرفیتهای تولید ملی را بررسی کردند.
سمنان با حدود 95 درصد موفقیت در اجرای طرح شناسایی ظرفیتهای تولید ملی از استانهای برتر کشور است.
استان سمنان یک منطقه ویژه اقتصادی، هشت ناحیه و 10 شهرک صنعتی با یکهزار و 200 واحد تولیدی دارد که 29 هزار نفر در این واحدها اشتغال دارند.

 

  • گروه خبری : 1-همه عناوين,سمنان,گروه آرشیو تمام اخبار استان
  • کد خبر : 569
کلمات کلیدی

تصاویر

تنظیمات قالب